duminică, 9 noiembrie 2008

Ceasul înapoi


Octombrie
Duminică ceasul se dă cu o oră înapoi
Iar patru devine trei, brusc, într-o noapte.
Lucrează sau dorm cei mai mulţi dintre noi
Alţii încleştaţi în amor gem cu şoapte
Chiar dacă ceasul din gară se dă înapoi.

Anunţul
Se propagă imperativ: “Dă ceasul înapoi!”
Pun oamenii limbi pe cifre potrivite
Doar sufletele rămân dereglate în noi,
Iar Terra zboară-n Spaţiu la fel ca înainte
Chiar dacă ceasul sună la ora dinapoi.

Obosit
Bătrânul refuză să-şi mai pună ceasul înapoi
Ştie că a sa viaţă n-o mai gaseşte în urmă
A scris doar ce-a trăit ca pildă pentru noi
Timpul i-o ia înainte şi acum viaţa îi curmă,
Inert ramâne moşul când ceasu-i de la mână e dat spre înapoi.

26 Octombrie Bucureşti

11 comentarii:

snake spunea...

CHEIA TIMPULUI

Batran si trist se-aseaza Timpul
Pe al meu umar obosit
O cheie veche scartainda
Se-nvarte-n soarta zgomotos.
Se va schimba ceva de maine ?
Intreb eu Timpul domnitor
Iar Timpul tace si contempla
Privirea mea de pescarus.
Il strang copilareste-n brate
Il mangai fin si il sarut
Stiu ca nici el n-are ce face
Altcineva e mai presus.
Admit parsiva mea de Karma
Ma zbat aproape inutil
Asta e taina vietii mele
Sa zbor in timp cu Timp.

(autor L.R.)

Alexandru Moise spunea...

foarte frumos!!! daca-mi permiti, o postez aici pe site si sa-mi spui cu ce nume semnez.

Shanti spunea...

poti semna "Shanti" - asta e pseudonimul meu pentru spirit si simtiri :)) inseamna Lumina si Pace pentru budisti :))) de fapt eu asa simt in mine, lumea ma face rea pt ca nu suport minciuna si nedreptatea!

Alexandru Moise spunea...

shanti
si din nefericire traiestei intr-o tara unde minciuna si nedreptatea stau cu regele ;) ) la masa.

In ce priveste poezia, o lasam aici ca se vede ok si asa!

Alexandru Moise spunea...

shanti
si din nefericire traiestei intr-o tara unde minciuna si nedreptatea stau cu regele ;) ) la masa.

In ce priveste poezia, o lasam aici ca se vede ok si asa!

Shanti spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=sAifmdMYKN0&feature=channel_page

aici vei gasi tributul meu pt omul, geniul si pictorul Salvador Dali. mi-a lasat o amprenta adanca din multe puncte de vedere.il admir f.mult.

Rodica spunea...

Mie chiar îmi place Dali. Dacă mai adaugi şi excentricităţile, are o savoare deosebită.
A fost un îndrăgostit de România. L-a apreciat mult pe Horia Damian, mă gândesc că l-a impresionat lucrarea din gara Perpignan. Dali considera gara din Perpignan drept centrul lumii.

Shanti,
scrii frumos.
"Timpul" tău ni l-a luat totuşi pe Dali şi e mare păcat. Mă mâhneşte de multe ori tema aceasta.

Alexandru Moise spunea...

Rodica
sincer, in interior gara are elemente care ma duc cu gandul la Gara de Nord. Cred ca Damian s-a inspirat putin... Uita-te atent la fotografii si ai sa vezi. Chiar si frontonul, exceptand alte motive arhitecturale, pastreaza structura: un corp principal flancat de 2 aripi putin mai mici. Si ceasul...

Shanti
cand ma gandesc la propria-mi moarte, ma gandesc la oamenii care au constituit comoara spirituala acestei Lumi. Imi zic: daca Marelele X, sau Marele Y au murit, si care ar fi trebuit sa traiasca etern, eu, pigmeul, la ce sa ma astept?! Timpul nu iarta pe nimeni, fie ca esti rege sau plebeu, fie ca esti geniu sau imbecil. Pentru memoria unui individ(spiritual vorbind) important este ceea ce lasa in urma trecerii sale pe Pamant. Pentru trairea individului(animalic vorbind) importante sunt placerile lumesti. Omul penduleaza in a face ceva intr-un sens sau altul. Ideal este sa le impletesti. Dali a reusit, geniu si nebun.

Rodica spunea...

Alexandru, poate ai dreptate cu gara din Perpignan. Eu nu am decât o singură imagine, într-un Secolul 2o.

Alexandru Moise spunea...

Rody

poti da o cautare pe net, pe "imagini"

Shanti spunea...

Rodica, multumesc pentru vestile aduse despre Dali. Pe mine ma fascineaza enorm. Daca-i privesti opera, gasesti infinite interpretari;daca-i citesti gandurile culese de unii in aforisme, te amuteste si te ameteste. Sunt directe, sincere, uneori ranesc, dar intotdeauna extraordinare. Intr-unul dintre acestea spunea: "In fiecare dimineata cand ma trezesc, experimentez din nou placerea suprema: aceea de a fi Salvador Dali." Iar eu experimentez placerea suprema de a fi Shanti. Asta am invatat de la Dali.

Alex, nimeni nu trebuie sa se considere pigmeu sau sa se compare cu altii. Comparatia naste conflictul interior, ori noi trebuie sa traim in balanta cu noi insine! Tu esti exact ceea ce trebuia sa fii, ai menirea ta, ai soarta ta, incearca sa deslusesti importanta muncii tale in lumea asta muritoare. Nimeni nu este nemuritor, dar te-as intreba: Ti-ar placea sa fii nemuritor? Viata e frumoasa atata timp cat esti tanar, cand mai poti lupta pt o idee, o cauza, cand mai poti salva ceva, iubi, uri, ajuta, insa cand imbatranesti...toata energia aia ramane o umbra, chiar daca inima ar vrea, chiar daca ar exista vointa fizica nu exista putinta si tot asa...Urata e batranetea, singura si trista, neputincioasa, igrasioasa, dureroasa...Eu n-as vrea sa ajung la asemenea stadiu. Activa fiind, m-as simti condamnata la supliciu; singura scapare ar fi eliberarea prin moarte! Asa ca, mai bine moarte decat batranete.:((