luni, 10 martie 2008

Suflet uitat




Cum s-a-ntâmplat iubito nu-i bine să cunoaştem,
Ştim doar că ne plimbam pe strada cu platani,
Vorbeam chiar dinainte să ne naştem
Şi ne iubeam de mii şi mii de ani.

Dar cât trecut-a oare, iubito, de atunci
Şi câţi plecară-n moarte, şi câţi ochi au mai plâns
Şi câţi se cununară, şi câţi născură prunci
Şi câte minţi căzură în nopţi de nepătruns?

Nu ştiu nici eu, nici tu, ştim doar că peste toate,
Un zâmbet fu de-ajuns, o strângere de mână,
Ca să fugim bezmetic şi tăinuiţi de noapte,
Să ne lăsăm răpuşi de-o dragoste nebună.

Tu, dulce desfătare, vrăjitu-m-ai o clipă
Şi am crezut că fi-vei femeia mea pe veci.
Dar mă laşi văpaie, mă părăseşti în pripă,
La sufletu-mi te-ntorci cu spatele şi pleci.

Arar mai trec şi azi pe strada cu platani
Parcul este pustiu, iar banca-i putrezită
În locul unde stam hoţiş de mii de ani
Frunza care se naşte, e gata veştejită.

Tu nu mai poţi să ieşi din beznă spre lumină,
Să naştem împreună şi amândoi murind,
Prin fulgere de mov pe bolta cea senină,
Ca să avem puterea de a lupta iubind.

Tu vei rămâne, poate, etern o muritoare,
Iar eu un suflet plin de păsări călătoare.

Sighişoara
August 2006

Un comentariu:

AnMar spunea...

"Tu nu mai poţi să ieşi din beznă spre lumină,
Să naştem împreună şi amândoi murind,
Prin fulgere de mov pe bolta cea senină,
Ca să avem puterea de a lupta iubind."

şi dacă trecătoare,
prin pasul tău de humă,
Lumina am văzut-o
mai iute c-o secundă?

şi dacă întuneric
sau umbră
te-nconjoară?
tu crezi
că e Lumină
dar cer ascuns
coboară...

în fulgere păstrează
arome neştiute,
de suflet ars,
de aripi,
ce-odată erau îngeri...

în sufletu-mi
de piatră,
firide nepătrunse
de-al tău limbaj-iubire,
rămân mister de apă...

argint sau aur
naşte,
în tandra alchimie
gândul că
sunt femeie...
tu,
doar bărbat.
sau... poate...
cine ştie?

nu vom lupta,
vom curge
iar tu,
vei înţelege,
că în iubire apa
sau aerul,pământul
sau lemnul- sevă rară,
puterea o primesc...

în flacăra scânteie
metale împletesc.
în vis din vis curate
spirite reunesc
iubire,frumuseţe
dincolo de cuvinte,
de sensuri reci
şi goale...
Anne-Marie Bejliu